<> بودجه 94 و زندگی ما
نوشته شده توسط : سید محمد حسینی

 

 

 

مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۹۴  به تعیین سقف مالیاتی مجاز برای خروج از کشور و تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده هشت درصدی برای سال آینده اشاره کرد.

 

افزایش عوارض واردات خودرو

با تصویب نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۴، عوارض خودروهای سواری پنج درصد افزایش یافت. بر این اساس عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا یعنی فوب خلیج فارس افزایش می‌یابد. درآمد حاصله به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

 

سقف بدهی مالیاتی برای خروج از کشور

مجلس با اصلاح ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های‌ مستقیم، مبلغ ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی از کشور را تعیین کرد. بر این اساس وزارت اقتصاد می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی آنها برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی از ۲۰ درصد سرمایه ثبت شده یا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از ۱۰ درصد سرمایه ثبت شده و یا ۲۰۰ میلیون تومان و سایر اشخاص حقیقی از ۱۰ میلیون تومان بیشتر است از کشور جلوگیری کند.

افزایش عوارض برق ویلاها و خانه باغ ها

نمایندگان مجلس با افزایش بهای برق مصرفی تا ۳۰ ریال در سال آینده موافقت کردند. وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ ریال به عنوان عوارض در قبض برق مشترکان باغ‌ها و خانه باغ‌های‌ اطراف روستاها و شهرها به استثنای مشترکین خانگی روستایی و چاه‌های‌ کشاورزی دریافت کند. درآمد حاصل به حساب خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد.

آب شهری ۱۵ تومان گران شد

مجلس، وزارت نیرو را مکلف کرد علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵ تومان از مشترکان آب دریافت کند.

وزارت نیرو از طریق شرکت‌های‌ آبفای شهری سراسر کشور مکلف شد علاوه‌بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد باقی ماند

براساس مصوبه مجلس، اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال آینده تمدید شد. بر این اساس در سال ۹۴ مانند امسال مالیات بر ارزش افزوده در همان سطح هشت درصد باقی خواهد ماند.بر این اساس همچنان سهم شهرداری‌ها از این نرخ سه درصد و سهم دولت پنج درصد است. از ابتدای سال جاری ۵٫۳ درصد از این هشت درصد توسط مالیات و ۲٫۷ درصد توسط عوارض تامین شده است که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کدام کارمندان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟

نمایندگان مقرر کردند که کارمندان دولت با درآمد تا سقف ماهانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۴ از مالیات معاف می‌شوند. یعنی اگر در سال ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرید، لازم نیست مالیات بدهید. خیالتان راحت. البته کسانی که تا هفت برابر این مبلغ در سال حقوق می‌گیرند، ۱۰ درصد و افرادی که از ۹۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم در سال بیشتر می‌گیرند، ۲۰ درصد باید مالیات بدهند.

منبع:هفت صبح

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار و اطلاعیه های امور مالیاتی , ,
:: بازديد از اين مطلب : 363
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


راه حل صحيح موفقيت اين است که اشتياق شما به پيروزي بيشتر از ترس شما از شکست باشد.