<> بخشنامه ۳۳۴۱۵/ ۴۳۳/۲۳۲مورخ۸۸/۳/۲۴(صورتجلسه خوداظهاری بین کانون سردفترداران ودفتر یاران وسازمان امورم
نوشته شده توسط : سید محمد حسینی

احتراماً، به پیوست صورتجلسه تفاهم خوداظهاری بین کانون سر دفتران و دفتر یاران و سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای مقررات ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم برای درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ ارسال می گردد.

 

محمود شکری

معاون عملیاتی

صورتجلسه تفاهم خوداظهاری بین کانون سردفتران و دفتر یاران و سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال ۱۳۸۷

با توکل به خداوند قادر و متعال و به منظور برقراری تعامل و جلب مشارکت و همکاری تشکل های حرفه ای در جهت اجرای مطلوبتر عدالت مالیاتی و استفاده بهینه از منابع برای تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ صاحبان محترم مشاغل موضوع بندهای (الف) و (ب)و (ج) ماده ۹۵ ق.م.م. جلسه ایی در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۸۸ با حضور نمایندگان محترم کانون سر دفتران و دفتر یاران و سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل که بعد از شور و تبادل نظر در مورد نحوه فعالیت دفاتر اسناد رسمی و دفتر یاران در خصوص میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ آنان تفاهم زیر حاصل گردید:

۱- شـرط اسـتـفـاده اعـضاء از ایـن تفـاهم نامـه تسـلیم اظـهارنامـه مـالیاتـی به انضـمام جـدول دریافتـی مـاهانه عملکرد سال ۱۳۸۷ (بابت حق تحریر اسناد، گواهی امضاء و سایر موارد با ذکر شماره اولین و آخرین سند ماهانه)در موعد مقرر قانونی می باشد.

۲- درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ هر یک از دفاتر اسناد رسمی با اعمال ضریب ۳۹% به دریافتی بابت حق تحریر و گواهی امضاء و سایر موارد پس از کسر ۴۰% از حق تحریر دریافتی بابت پرداختی به کارکنان، دفتر یاران و کانون تعیین می گردد که پس از کسر معافیت سالانه مشمول مالیات به نرخ ماده ۱۳۱ق.م.م خواهد بود.

۳- درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ هر یک از دفتر یاران با اعمال ضریب ۶۰% نسبت به کل مبالغ دریافتی بابت حق تحریر و گواهی امضاء و سایر موارد و پس از کسر معافیت سالانه مشمول مالیات به نرخ ماده ۱۳۱ ق.م.م خواهد بود.

۴- به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای وصول مالیات مورد تفاهم با رعایت مقررات ماده ۱۶۷ ق.م.م ۴۰% مالیات به صورت نقد با اظهارنامه و مابقی حداکثر در چهار قسط مساوی ماهانه حداکثر تا پایان آبان ماه پرداخت گردد.

۵- اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۸۷ اعضایی که مطابق با شرایط این تفاهم نامه تسلیم و ممهور به مهر کانون سر دفتران و دفتر یاران و یا نماینده معرفی شده از سوی کانون باشد، مشمول طرح تفاهم خوداظهاری خواهد بود.

۶- در اجرای ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم نمونه انتخابی برای رسیدگی از بین اظهارنامه های تسلیمی در چهارچوب تفاهم خوداظهاری به تعداد ۵%( پنج درصد) آن با نظر مدیر کل امور مالیاتی تعیین می گردد، مشروط بر اینکه در دو سال گذشته به عنوان نمونه مورد رسیدگی قرار نگرفته باشد.

۷- اظهارنامه هائی که حائز شرایط مقرر در این تفاهم نامه بوده و به عنوان نمونه جهت رسیدگی انتخاب نشوند، قطعی تلقی می گردند. دفاتر اسناد رسمی مکلفند در صورت درخواست ادارات امور مالیاتی دفاتر حق تمبر مربوط به عملکرد سال ۱۳۸۷ را در اختیار آنان قرار دهند.

۸- دفاتر اسناد رسمی که اظهارنامه آنها در اجرای بند(۶) این تفاهم نامه به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار می گیرد، در صورتیکه درآمد مشمول مالیات قطعی ( قبل از کسر معافیت) با درآمد مشمول مالیات ابرازی طبق اظهارنامه تسلیمی آنان بیش از ۱۵% اختلاف داشته باشد، مشمول حکم ماده ۱۹۴ ق.م.م. خواهند بود.

۹- هر گاه طبق اسناد و مدارک مثبته مشخص گردد، وجوه دریافتی یا درآمد مؤدی در عملکرد سال ۱۳۸۷ بیش از مبلغ ابرازی بوده است، مالیات درآمد کتمان شده با رعایت مقررات ماده ۱۵۷ ق.م.م. قابل مطالبه و وصول خواهد بود.در این صورت مابه التفاوت مالیات در مورد دفاتر اسناد رسمی مشمول حکم قسمت اخیر تبصره ماده ۱۹۲ قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود.

۱۰- عدم پرداخت مالیات متعلقه در سر رسید مقرر، مانع از صدور برگ قطعی برای اعضایی که در چارچوب تفاهم، اظهارنامه تسلیم نموده اند، نخواهد بود. در صورت عدم پرداخت مالیات متعلقه( در سررسید مقرر)، مشمول جریمه مقرر در ماده ۱۹۰ ق.م.م. از تاریخ سررسید بوده که غیر قابل بخشودگی خواهد بود.

۱۱- این تفاهم نامه مانع از مراجعه ماموران مالیاتی جهت رسیدگی به مالیاتهای تکلیفی مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم از جمله حقوق نخواهد بود.

۱۲- کانون سر دفتران و دفتر یاران تمام تلاش و مساعی خود را جهت جلب مشارکت اعضای خود به منظور رعایت مفاد این تفاهم نامه به عمل خواهد آورد. همچنین آماده هر گونه همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور در جهت اجرای مطلوب طرح جامع مالیاتی کشور می باشد.

۱۳- ادارات کل امور مالیاتی آمادگی دارند تا با استقرار نیروهای کار آمد در کانون، راهنمائی های لازم را خصوص چگونگی تنظیم و تکمیل اظهارنامه مالیاتی ارائه نمایند.

۱۴- این تفاهم نامه در سه نسخه که هر کدام حکم واحد دارد در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۸۸ تنظیم گردیده است.

 

نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور

علی اکبرعرب مازار

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

محمود شکری

معاون عملیاتی

نمایندگان کانون سر دفتران و دفتر یاران

محمد رضا دشتی

رئیس هیئت مدیره

سید محمد علی سجادی

مشاور امور مالیاتی

سید مرتضی دری

عضو هیئت مدیره




:: موضوعات مرتبط: قوانین و بخشنامه ها , ,
:: بازديد از اين مطلب : 210
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 20 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
» بخشنامه ۲۲۷۴۱۳ مورخ ۹۳/۱۲/۲۵(حداقل مزد ۱۳۹۴) / آخرین اخبار دستمزد ۹۴
» متن کامل قانون بودجه سال ۹۴ کشور/ با درنظرگرفتن بندهای مالیاتی و بیمه ای
» اطلاعیه مرحله اول ثبت نام مودیان مالیات بر ارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله دوم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله سوم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله چهارم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» فصل چهارم – وظایف و تکالیف مؤدیان (مواد۱۸ تا ۲۳)
» اعلام تاریخ ثبت نام، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با مؤدیان مرحله پنجم
» نمونه صورتحساب فروش کالا و ارائه خدمات
» بخشنامه ۵۳۲۱۴/۵۴۳/۲۱۳ م ۸۷/۶/۴(مالیات نقل و انتقال فروش وکالتی خودرو)
» فصل نهم- سایر مالیات ها و عوارض خاص(مواد۴۲ تا۵۳)
» بخشنامه ۸۷۳۰۵ مورخ ۸۷/۸/۲۹(دستورالعمل صدور گواهی اخذ چک به نیابت از گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابط
» فصل سوم – ماخذ ، نرخ و نحوه ی محاسبه ی مالیات (مواد۱۴ تا ۱۷)
» دستورالعمل ضوابط اجرایی قسمت اخیر تبصره (۴) ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده شماره ۲۰۰/۲۳۹۸۰ مورخ
» بخشنامه۶۳۴۳۰ م ۸۸/۸/۱۶(اجرای مالیات برارزش افزوده ونمونه صورتحساب حمل ونقل جاده ای کالا)
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


راه حل صحيح موفقيت اين است که اشتياق شما به پيروزي بيشتر از ترس شما از شکست باشد.