<> دستورالعمل ۲۷۶۶۶/۳۶۳/۲۳۲ مورخ۸۸/۳/۱۱(خود اظهاری کارشناسان رسمی دادگستری)
نوشته شده توسط : سید محمد حسینی

احتراماً، به پیوست صورتجلسه تفاهم خوداظهاری بین شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به نمایندگی از کانونهای کارشناسان رسمی دادگستری سراسر کشور وسازمان امور مالیاتی کشور در اجرای مقررات ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم برای درآمد مشمول مالیات ومالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ ارسال می گردد.

 

محمود شکری

معاون عملیاتی

 

صورتجلسه تفاهم خود اظهاری بین شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به نمایندگی از کانونهای کارشناسان رسمی دادگستری سراسر کشور وسازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال ۱۳۸۷

 

با توکل به خداوند قادر و متعال و در اجرای ماده ۱۵۸ ق.م.م و به منظور برقراری تعامل و جلب مشارکت و همکاری تشکل های حرفه ای در جهت اجرای مطلوبتر عدالت مالیاتی و استفاده بهینه از منابع مالیاتی برای تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ صاحبان محترم مشاغل موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده ۹۵ ق.م.م جلسه ایی در تاریخ ۵/۳/۱۳۸۸ با حضور نمایندگان محترم شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری وسازمان امور مالیاتی تشکیل که بعد از شور وتبادل نظر در موردنحوه فعالیت کارشناسان یاد شده در خصوص میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ آنان تفاهم زیر حاصل گردید:

۱- شـرط اسـتـفاده اعـضـاء کـانون از ایـن تفـاهـم نامـه تـسلیم اظـهارنامـه مـالیاتـی عـمـلکرد سال ۱۳۸۷ در موعد مقرر قانونی می باشد.

۲- به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه کانونهای سراسر کشور بر اساس اطلاعات ومدارک واصله از واحدهای قضائی ودستگاههای اجرائی وسایر اشخاص حقیقی وحقوقی طی فهرستی کلیه دریافتی های سال ۱۳۸۷ هر یک از اعضاء را در مورد انجام امور کارشناسی با ذکر مشخصات کامل ونشانی آنان حداکثر تا تاریخ ۱۰/۴/۱۳۸۸ به ادارات کل امور مالیاتی ذیربط ارائه می نمایند.

۳- درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۸۷ هریک از اعضاء با اعمال ضریب ۵ (پنج) واحد افزایش نسبت به ضریب مالیاتی مندرج در دفترچه ضرایب مالیاتی عملکرد سال ۱۳۸۶ به کل دریافتی موضوع بند ۲ فوق تعیین که پس از کسر معافیت سالانه مشمول مالیات به نرخ ماده ۱۳۱ ق.م.م خواهد بود.

۴- به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای وصول مالیات مورد تفاهم با رعایت مقررات ماده ۱۶۷ ق.م.م ۵۰% (پنجاه درصد) مالیات به صورت نقد ومابقی حداکثر در ۴ قسط مساوی ماهانه حداکثر تا پایان آبان ماه ۱۳۸۸ تقسیط می گردد.

۵- مالیات مکسوره در اجرای ماده ۱۰۴ ق.م.م از مالیات محاسبه شده به شرح فوق کسر می گردد. (مشروط به اینکه در محاسبه درآمد مشمول مالیات ابرازی منظور شده باشد)

۶- ورود به تفاهم به منزله سلب اضافه پرداختی احتمالی موضوع ماده ۱۰۴ ق.م.م می باشد، لذا اعضائی که بخواهند مشمول این تفاهم گردند حق درخواست استرداد اضافه پرداختی احتمالی بابت مالیات را نخواهند داشت.

۷- اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۸۷ اعضائی که مطابق با شرایط این تفاهم نامه تسلیم شده باشد مشمول طرح تفاهم خوداظهاری خواهد بود.

۸- در اجـرای ۱۵۸ قـانـون مـالیاتـهای مـستقیم نـمونه انتخابی برای رسیدگی از بین اظهارنامه های تسلیمی در چارچوب تفاهم خوداظهاری به تعداد ۵% (پنج درصد) آن با نظر مدیر کل امور مالیاتی ذیربط تعیین می گرد.

۹- اظهارنامه هائی که حائز شرایط مقرر در این تفاهم نامه بوده وبه عنوان نمونه جهت رسیدگی انتخاب نشوند قطعی تلقی می گردند.

۱۰- اعضائی که اظهارنام آنها در اجرای بند (۸) این تفاهم نامه به عنوان نمونه انتخاب ومورد رسیدگی قرار می گیرد در صورتیکه درآمد مشمول مالیات قطعی (قبل از کسر معافیت) با درآمد مشمول مالیات ابرازی طبق اظهارنامه تسلیمی آنان بیش از ۱۵% اختلاف داشته باشد مشمول حکم ماده ۱۹۴ ق.م.م خواهند بود.

۱۱- هرگاه اسناد ومدارک مثبته ای برای هریک از اعضاء تحصیل گردد که حاکی از اختلاف درآمد مشمول مالیات مشخصه با درآمد مشمول مالیات مورد تفاهم باشد در این صورت مابه التفاوت مالیات طبق مقررات مطالبه و وصول خواهد شد.

۱۲- عدم پرداخت اقساط در سر رسید مقرر مانع از صدور برگ قطعی برای مؤدیانیکه در چارچوب تفاهم نامه، اظهارنامه تسلیم نموده اند نخواهد بود. ودر صورت عدم پرداخت اقساط در زمان مقرر، نسبت به آن مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ق.م.م از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه خواهند بود.

۱۳- کانون کارشناسان رسمی دادگستری مکلف است تمام تلاش ومساعی خود را جهت جلب مشارکت اعضای خود به منظور رعایت مفاد این تفاهم نامه به عمل آورد. همچنین مکلف است اعضای خود را به رعایت تکالیف قانونی جهت نگهداری دفاتر واسناد ومدارک برای سنوات ۱۳۸۸ وبه بعد ترغیب تا امکان تعیین درآمد مشمول مالیات را از طریق رسیدگی به دفاتر واسناد ومدارک فراهم گردد.

۱۴- این تفاهم نامه در سه نسخه که هر کدام حکم واحد دارد در تاریخ ۵/۳/۱۳۸۸ تنظیم گردیده است.

شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری

مرتضی محمدخان

رئیس

مجتبی بهرامعلی

عضوشورا

فریدون جعفری مقدم

مشاور امور مالیاتی شورا

سازمان امور مالیاتی کشور

علی اکبر عرب مازار

رئیس کل

محمود شکری

معاون عملیاتی




:: موضوعات مرتبط: قوانین و بخشنامه ها , ,
:: بازديد از اين مطلب : 277
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 20 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
» بخشنامه ۲۲۷۴۱۳ مورخ ۹۳/۱۲/۲۵(حداقل مزد ۱۳۹۴) / آخرین اخبار دستمزد ۹۴
» متن کامل قانون بودجه سال ۹۴ کشور/ با درنظرگرفتن بندهای مالیاتی و بیمه ای
» اطلاعیه مرحله اول ثبت نام مودیان مالیات بر ارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله دوم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله سوم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» اطلاعیه مرحله چهارم ثبت نام مودیان مالیات برارزش افزوده
» فصل چهارم – وظایف و تکالیف مؤدیان (مواد۱۸ تا ۲۳)
» اعلام تاریخ ثبت نام، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با مؤدیان مرحله پنجم
» نمونه صورتحساب فروش کالا و ارائه خدمات
» بخشنامه ۵۳۲۱۴/۵۴۳/۲۱۳ م ۸۷/۶/۴(مالیات نقل و انتقال فروش وکالتی خودرو)
» فصل نهم- سایر مالیات ها و عوارض خاص(مواد۴۲ تا۵۳)
» بخشنامه ۸۷۳۰۵ مورخ ۸۷/۸/۲۹(دستورالعمل صدور گواهی اخذ چک به نیابت از گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابط
» فصل سوم – ماخذ ، نرخ و نحوه ی محاسبه ی مالیات (مواد۱۴ تا ۱۷)
» دستورالعمل ضوابط اجرایی قسمت اخیر تبصره (۴) ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده شماره ۲۰۰/۲۳۹۸۰ مورخ
» بخشنامه۶۳۴۳۰ م ۸۸/۸/۱۶(اجرای مالیات برارزش افزوده ونمونه صورتحساب حمل ونقل جاده ای کالا)
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


راه حل صحيح موفقيت اين است که اشتياق شما به پيروزي بيشتر از ترس شما از شکست باشد.